فیوز

فیوز کاردی چیست

فیوز کاردی چیست

فیوز کاردی چیستو چه جاهایی کاربرد دارد و چگونه نصب می شود یا تجهیزات مرتبطی مانند کلید فیوز چیست و چه جاهایی استفاده می شود؛ اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید.

فیوزهای چاقویی یا کاردی (Nh) با مشخصه Gg برای استفاده عمومی با مشخصه بالا هستند. این نوع فیوزها دارای خاصیت قطع بالا بوده و برای حفاظت از خط های قدرت و تجهیزات در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه با رنج ولتاژ 500 Ac ولت (10% تلرانس) و 690 ولت Ac (تلرانس 5%) هستند. رنج جریان قطع کننده ها 120 کیلو آمپر برای 500 ولت و 80 کیلو آمپر برای ولتاژ 690 ولت است. در فشار ضعیف تنوع زیادی از این فیوزها در سایزهای مختلف وجود دارد که از Nh000 تا Nh4 و از ولتاژ 2 آمپر تا 1250 آمپر مختلف هستند.

فیوز کاردی چیست

فیوزهای NH با مشخصه Am برای سازه های موتوری با کارایی بالا مناسب اند، این فیوزها ظرفیت بالایی در قطع در برابر اتصال کوتاه در مدارهای موتوری دارند. مشخصات ولتاژ این فیوز کاری نیز مانند مدل Gg است و در 500 ولت جریان متناوب، 120 کیلو ولت آمپر و 690 ولت جریان متناوب، 80 کیلو آمپر حوزه کاری دارند. در انتخاب این فیوزها باید توجه داشت که فیوزهای نوع am فقط در برابر اتصال کوتاه از مدار حفاظت می کنند و در مدارهایی که امکان اضافه بار وجود دارد نباید استفاده شوند. این فیوزها در ناحیه کاری 6 تا 1250 آمپر متنوع اند و در رنج پایین دارای ابعاد مختلف هستند. جنس بدنه، ارتباط دهنده ها و مواد و ساختمان این فیوز همانند مدل gG آن است.

فیوز کاردی چیست

قطع کننده مدار ولتاژ پایین (که به آن کلید اتوماتیک نیز میگویند) ، یک دستگاه کلید زنی است که میتواند جریان بار معمولی و جریان اضافه بار را خاموش و روشن کند و جریان

اتصال کوتاه خاموش روشن کند . علاوه بر عملکرد کنترل کلید ولتاژ پایین دارای عملکردهای حفاظتی خاصی مانند حفاظت از اضافه بار ، اتصال کوتاه ، و لتاژ کم و حفاظت در برابر نشت .

سوییچ چاقویی یک وسیله برقی دستی است که در مدار ولتاژ پایین برای معکوس کردن و قطع مدار به ندرت و یا جدا کردن منبع تغذیه استفاده میشود ، بنابراین به

سوییچ ایزوله نیز معروف میباشد .

فیوز کاردی چیست

سوییچ چاقویی یک وسیله برقی دستی ساده است که عمدتا از یک دسته ، یک چاقوی تماسی ، یک سوکت استاتیک و یک صفحه زیرین عایق تشکیل شده است

که در شکل زیر نشان داده شده است .سوییچ چاقوی به هنگام قطع برق یک قوس ایجاد میکند ، بنابراین هنگام نصب سوییچ چاقو ، دسته باید رو به بالا باشد و

نباید برگردانده شود .

فیوز کاردی چیست

هنگام سیم کشی کابل  برق را به انتهای بالایی و بار را به انتهای پایینی وصل کنید پس از باز شدن ترمز ، تیغه از منبع تغذیه جدا میشود تا از برخورد جلوگیری شود .

فیوز یک وسیله حفاظت از اتصال کوتاه با ساختار ساده ، استفاده راحت ، قیمت پایین و کنترل موثر است .

ساختار و اصل کار فیوز : فیوز عمدتا از یک مذاب (که معمولا به عنوان فیوز شناخته میشود ) و یک لوله مذاب (یا یک نگهدارنده فیوز ) که مذاب در آن نصب میشود تشکیل شده است .

مذاب فیوز به صورت سری با مدار محافظت شده قرار میگیرد . هنگامی که مدار به طور معمول کار میکند ، مذاب اجازه دارد مقدار مشخصی جریان را بدون وجود عبور دهد .

هنگامی که مدار دارای اتصال کوتاه یا بارگذاری شدید است ، جریان خطای زیادی از مذاب عبور میکند .هنگامی که گرمای تولید شده توسط جریان باعث میشود

دمای مذاب تا نقطه ذوب افزایش یابد ، مذاب باد میکند و مدار را قطع میکند ودر نتیجه به هدف حفاظت میرسد .

فیوز کاردی چیست

طبقه بندی فیوز ها : فیوز ها انواع مختلفی دارند و با توجه به ساختار آنها را میتوان به فیوز های پلاگین ، فیوز های مارپیچ ، فیوز های سرعت بالا(FAST ACTING) تقسیم کرد.

فیوز را کامل بشناسید با ما .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *